Whitsundays

Hej!

I skrivande stund befinner jag mig i Mission Beach, ett mysigt litet ställe strax under Cairns. Det är nu  fyra dagar sedan vi kom hem från vår segelbåtsresa i Whitsundays ölandskap. Jag fick veta att det från början varit berg och dalar men att det senare utvecklades till öar när dalarna vattenfylldes. Vi åkte med en liten segelbåt vid namn Eureka II, vi var 16 personer på båten varav 4 var besättning. Vi snorklade mycket och jag såg jättemånga fiskar i olika färger och former. En kväll när vi satt ute hörde vi ett plaskande och när vi tittade så såg vi två delfiner precis vid båten. De jagade bläckfiskar varav en hoppade rakt in i sidan på båten så det small, han fick nog hjärnskakning den där bläckfisken. Efter ett tag kom det en revhaj men delfinerna jagade bort den för att få maten för sig själva. Och allt detta såg jag, det var hur häftigt som helst.

Att bo på båten i två nätter och tre dagar var väl mindre roligt, åksjuk som man är. Men det gick bra, och servicen var jättebra. Det var damerna först policy vid maten så det var ju perfekt! Vi snorklade en gång om dagen och besökte Whitehaven beach vilket var jättevackert. När man badade var man tvungen att ha en dräkt på sig för att skydda sig mot maneter som är dödliga här. Jag fick välja på jätteliten eller jättestor. Det blev en jätteliten och det såg nog inte klokt ut, men hellre det är att dö. Det var väldigt roligt att segla också för båten nästan låg ner ibland på grund av vinden.

Hade det inte varit för min åksjuk så hade jag definitivt gjort det igen om jag hade kunnat. Ska ni någon gång till Australien är Whitsundays ett måste!


Bilder kommer när jag har gratis internet!
Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0