Fraser Island


När jag skriver detta befinner jag mig i ett tält på Fraser Island med havets brus i bakgrunden och en ficklampa för att se var jag ska skriva. Men när ni läser detta är jag tillbaka på fastlandet eftersom jag varken har en dator eller något internet här – knappt täckning på telefonen, som visserligen ligger avstängd i min väska. Det är något speciellt med att skriva förhand, det är så mycket lättare att komma på vad jag ska skriva.

Idag är det dag två på vår Fraserresa, imorgon åker vi hem igen. Jag kan beskriva upplevelsen med ett ord… WOW! Tänk er att åka i 85km/h över stranden eller ett åka mitt i regnskogen. Känslan är obeskrivlig. Naturen är det ju inget fel på heller, klarblåa sjöar, klippor, bäckar och vattenfall. Vi har inga duschar här men det gör inget eftersom vi badar i sötvattensjöar och bäckar som ibland är så rena att vattnet är drickbart. Idag duschade jag under ett vattenfall, hur coolt är inte det! Man kan nämligen inte bada i havet här på grund av starka strömmar och hajar. Havet ser väldigt farligt ut dessutom så jag skulle inte våga bada där utan hajarna heller. Men man klarar sig bra med sjöarna.

Dag tre blev vi väckta av två grabbar som bankade på en kastrull, väldigt scoutlägeraktigt. Så klockan sju lämnade vi vår lägerplats och körde mot en sjö vid namn lake Wabby. Man fick gå i en halvtimme för att komma dit men det var rätt häftigt där. Man kom ut från skogen i en stor öken. Sedan gick man mot en pinne som var utsatt som riktmärke, där sluttade sanden ner i en stor sjö med fiskar i. Om man satt stilla en stund så kom små fiskar och åt ens döda hud, det var rätt läskigt så jag rörde på mig rätt fort igen. Vi har sett några riktigt häftiga platser under de tre senaste dagarna. Rena paradiset för en som gillar att fotografera!

När vi kom tillbaka till fastlandet berättade personalen på hostlet att deras väskförråd hade blivit uppbrutet och att tjuvar hade gått igenom väskorna och stulit värdesaker och dylikt. Som tur var hade vi lagt våra väskor i vår bil så vi klarade oss! Vilken tur man kan ha ibland! Nu ska vi snart åka härifrån mot Hervey Bay, nästa stopp på vår resa. Jag vet inte vad man gör där men något kan vi väl hitta på. Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0