Emu Park & Agnes Water


Nu är vi i en stad/by vid namn Emu Park, strax utanför Rockhampton. Rockhampton är känd som "the beef capital of Australia". Det beror på att det finns så otroligt mycket boskap i området. Emu Park, där vi bor, är en mindre by precis vid havet. Anledningen till att vi bor här är för att vi imorgon ska besöka Great Keppel Island, en ö ca 15 km från kusten med fina stränder och fin snorkling. Det är nu man önskar att man hade ett vattentätt fodral till sin kamera, eller en undervattenskamera för den delen. Hade så gärna velat fotografera koraller och fiskar.


Innan vi kom till Emu Park stannade vi i två nätter i Agnes Water och Town of 1770, två små städer som vuxit ihop. Vi bodde på ett rätt coolt hostel som var helt hippie med peacemärken, bob marley flaggor, buddhastatyer och sen var alla rum typ stugor. Jättehäftigt och annorlunda. Frukosten ingick så jag har förätit mig på jordnötssmörsmackor med sylt på, bleh. Bakom vår stuga fanns en hage med en häst i, Vickan matade den med gummibjörnar så den gillade nog oss. Jag var även och solade på stranden i två timmar och lyckades såklart bränna mig. När jag inte tar solkräm så får jag skylla mig själv men nu när jag faktiskt tog solkräm så är det inte riktigt rättvist. Man tycker att det borde vara omöjligt att bli brunare snart, ska bli spännande att se hur brun man kan bli. Jag har tydligen inte lärt mig att solen är jättestark här. Undrar hur lång tid det kommer ta, tydligen mer är 4 månader. Det är jobbigt att resa runt ibland, man träffar så många roliga människor som man måste resa ifrån senare. Man får väl hoppas att man träffas igen. Nåväl, jag skulle inte vilja vara i Sverige nu i alla fall. Backpacking må vara jobbigt ibland men oftast är det roligt som attan! Kram på er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0