Så var sagan slut.

 

Så sitter man här, sista kvällen utomlands, sista dagen i Bangkok, och försöker tänka igenom allt man har gjort det senaste halvåret. På torsdag är jag åter hemma i Sverige, vilken märklig känsla att saker och ting bara kan ta slut sådär. För en vecka sedan lämnade jag landet som länge varit mitt hem. Det land där jag seglade jag på klarblått vatten, dök bland hajar och koraller, försökte mig på att surfa, delade våningssäng med människor jag aldrig sett tidigare, åt nudlar morgon middag kväll, körde genom ett land större än Europa med en bil som med nöd och näppe tog sig fram. Några nya vänner fick man också på vägen och även en fördjupning i dem man redan hade. Jag kommer alltid känna mig hemma i Australien, precis som i Sverige.

 

Bangkok har också varit en liten resa i sig. Vi kom hit och slogs av hettan, över 35 grader har det varit alla dagar. Vi har överlevt ett thailändskt nyårsfirande med ett tre dagar långt vattenkrig som inte lämnade någon torr i slutet av dagen. Vi har åkt tuk tuk och aldrig mer gjort om det. Vi har gått på en marknad där dem sålde allt från iPodhörlurar och kaffekoppar till ballerinaskor och levande ekorrar i klänningar. Vi har tittat på tempel och palats och trängts med kineser, som för övrigt är väldigt jobbiga och borde lära sig lite vett och etikett om hur man uppför sig i offentliga sammanhang. Nej, det är inte okej att hosta någon i ansiktet eller att använda mina flipflop som matta medan man tar på sina egna skor för att marken är för varm. Jag vill inte ha din fotsvamp… Att dem sen tar foton när det är fotoförbud eller hoppar över avspärrningar för att få en extra bra bild är också lite störigt. Men man överlever. Nu ska jag krypa till sängs. Imorgon är en ny dag och jag måste vara utvilad så jag orkar bära min tunga väska. Attans att allt ska vara så billigt i Bangkok! Love you all

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0