18-10-11

Nu har vi varit här i en månad minus fyra dagar. Just nu är vi i Melbourne, en stad som jag verkligen gillar. Vi kom hit igår och bor på ett jättefint hostel. Fina duschar, fint fräscht rum, gratis frukost och parkering och stora luftiga ytor. Jag gillar det helt enkelt. Vi var med på frågesport igår som vårt hostel anordnade. Man kunde vinna en gratis natt för fyra pers. Vi kom typ sist. Men det var mest för att rond 1 bestod av nyhetsfrågor som man inte är så insatt i om man lever som vi har gjort den senaste tiden. Utan tidning och internet. Jaja, det var roligt ändå. Det är riktigt riktigt fint väder nu. 25 grader idag och 28 imorgon, så imorgon blir det stranden för vår del. Jag har faktiskt fått lite färg.

Innan vi kom till Melbourne så körde vi något som kallas "great ocean road". Det är en väg som går längs med kusten och är sagolikt vacker. Jag ska lägga upp bilder så fort jag laddat in dem i datorn. Jag har lagt upp lite gamla bilder på facebook för dem som har tillgång till det. Annars ska jag lägga upp några här imorgon, förhoppningsvis. Vi har hittat bra internet på biblioteket i närheten. Jag lägger upp en bild som visar hur vi har rest hitintills. Dem gröna prickarna är ställen vi stannat på minst en natt.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0