02-11-11

Jag har inte skrivit på hur länge som helst nu, nästan en månad. Mycket har hänt sen jag skrev sist. Vi har lämnat Melbourne och fortsatt till Canberra och senare Sydney. Canberra är visserligen Australiens huvudstad men den var inget att skryta med direkt. Vi bodde fint hemma hon en av Anns vänner. Vi har tittat på parlamentshuset och ett museum som var väldigt intressant. En annan rolig sak är att Canberra är en designad stad, vilket betyder att någon har bestämt hur detaljplanen ska se ut. Bestämt hur alla gator ska gå och hur dem är vinklade i förhållande till varandra, runt parlamentshuset är det till exempel runda vägar. Men om man kommer från Melbourne, vilket vi gjorde, så är staden riktigt tråkig.

Vi lämnade Canberra efter tre dagar och fortsatte upp mot Sydney igen, och nu är vi i Blue Mountains. Förra gången vi var här så var det så mycket problem med vår bil så vi han inte titta runt. Men nu blir det mountain biking i bergen, om vi hittar en cykeluthyrning. För er som har facebook så har ni kunnat titta på mina bilder, för er andra rekommenderar jag facebook. Jag ska lägga upp några bilder här men det blir inte alls lika omfattande som på facebook.

På vägen till Sydney besökte vi en strand vid namn Pebbly Beach. Denna strand är känd för sina många kängurur som hoppar omkring på stranden. Dem är dessutom vana vid människor eftersom stället har blivit en turistattraktion, så vi kunde till och med klappa en känguru. Och jag kunde få några riktigt fina närbilder! Jag har även fått 500 myggbett för dem som är intresserade. Myggbett i november, det kan man inte tro! Men tro mig, mygg finns det gott om. Jag hänvisar till facebook för bilder från månaden som gått, ska lägga in nya senare ikväll. Nu ska vi gå en runda och kolla in stället. Bloggar mer imorgon! Ta hand om er hemma i kalla Sverige!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0