Musik, bläckfisk & pepparkaksbak.

Jaa, jag älskar fredagar. Och bara för att jag inte har något sällskap just nu så ska jag berätta om heela min dag. (Alve är i Stockholm hela helgen och har lämnat mig hemma för att sakna honom. Jo, det blir så. Extremt tyst utan honom, han pratar konstant den människan...)

Jo, i skolan var det simning. 40 längder ryggsim, mina ben var slut efter det. Och på biologin sen fick vi dissekera bläckfisk. De är extremt slajmiga men bortsett från fisklukten så var det roligt. Sen gick jag och Viktoria och köpte lussebullar, fast bara till henne. Jag väntade tills jag kom hem, mamma bakade nämligen igår. Men sen så kom jag i sån julstämning så jag bakade en mjuk pepparkaka, den blev mycket uppskattad av familjen :) I alla fall av alla utom Matilda, min lillasyster, för hon ska alltid klaga på allt ätbart sålänge det inte heter hamburgare eller pizza. Och ändå klagar hon på hamburgarköttet! Hon är hopplös..

Tittade lite på idol innan, vem åker ut idag tror ni? Själv har jag ingen aning, men Alice blir det nog. Hon har slutat välja bra låtar. Hon var min favorit innan men nu håller jag mig nog till Kevin, han har talang.

Och förresten. Jag har hittat en ny kärlek. John Mayer heter han, den artisten är jättemysig att lyssna på. Så nu är jag kär i hans musik. Det är feel-good musik, enligt mig i alla fall. Jag mår bra av den, så det är feel-good för mig :) Ni får ett smakprov på den låt som jag ska spela upp på musiken i skolan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0